cim de l'Alt de la Capa

Alt de la Capa i el Pic de SanFons

Una alba nova i un repte emocionant

Començaríem el nostre dia amb l’alba, trobant-nos a un pintoresc aparcament a prop del Coll de la Botella, situat just per sobre d’una escultura curiosa: la Tempesta en una tassa de te. Aquí, al cor d’Andorra, prepararíem les nostres motxilles, ajustaríem les nostres botes, i començaríem la nostra aventura cap a l’Alt de la Capa.

Preparatius i inici de la ruta

Era essencial estar ben preparats. Havíem empaquetat suficient aigua, menjar energètic, crema solar, barrets per protegir-nos del sol, i, per descomptat, portàvem calçat adequat per al terreny muntanyós. Aquesta ruta, amb els seus desnivells i durada, no és recomanada per a nens petits o animals de companyia, ja que requereix una certa forma física i experiència en senderisme.

Enfrontant el desnivell

Després de 1,5 km de caminada, ens vam adonar que encara no havíem guanyat alçada significativa, presagiant els reptes que ens esperaven. I en efecte, la pujada es va tornar intensa, exigint tota la nostra energia i concentració.

Taula de dades de l’excursió

DistànciaDesnivellDurada totalPunt de sortidaPunt d’arribada
13 km1000m positius8 horesAparcament Coll de la BotellaAparcament Coll de la Botella

Conquerint l’Alt de la Capa

A l’arribar al cim de l’Alt de la Capa, vam ser recompensats amb vistes espectaculars, un avantatge de la seva altura de 2575m. Era un lloc de triomf, però també de reflexió, mentre miràvem cap al nostre proper objectiu: el Pic de SanFons.

cim de l'Alt de la Capa

Cap al Pic de SanFons

Continuaríem la nostra ruta, baixant cap a l’estació d’esquí de Pal-Arinsal, abans de dirigir-nos cap a la desafiadora cresta que ens portaria al Pic de SanFons. Malgrat la fatiga, l’esperit d’equip i l’entorn natural ens van motivar.

Triomf al cim

Finalment, vam arribar al Pic de SanFons, una conquista que ens va omplir d’alegria. Rodejats de cims majestuosos com l’Aneto i la Pica d’Estats, vam sentir una connexió profunda amb la terra.

Retorn i reflexions

El camí de tornada va ser una prova de resistència, però també una oportunitat per reflexionar sobre la bellesa i la força de la natura, i la nostra capacitat per superar límits. Després de gairebé 8 hores, vam tornar al nostre punt de partida, cansats però infinitament satisfets.

Recomanacions finals

Per a futurs excursionistes, és crucial portar equip adequat i estar físicament preparats. Recorda, l’aigua és essencial, igual que un bon calçat. Prepara’t per a canvis de temps i segueix sempre els senders marcats per la teva seguretat. Aquesta ruta, exigent però gratificant, ofereix una de les millors experiències de senderisme a Andorra.

(Visited 212 times, 1 visits today)