Pic de la Dona i Bastiments

Punt de sortida: Aparcament de Vallter 2000
Durada total: 4h 15 min.
Distància: 9 Km

Arribant a Vallter 2000 aparquem el cotxe a dalt de tot, ja que el nostre camí surt de darrere el bar.
La pujada no és molt forta i aviat arribarem al coll de Mantet on girarem cap a l’esquerra sempre amb pujada fins a arribar al cim del Pic de la Dona (2704 metres). Des d’aquí tenim una bona vista del nostre següent destí, el pic de Bastiments. El camí a seguir és evident i no té pèrdua.

La carena va pujant suaument fins que serem sota Bastiments on la pujada final sí que és molt forta, però això sí, és una pujada curteta.
Un cop fetes les fotos de rigor, baixem en direcció el coll de la Marrana i aquí agafarem el GR-11 direcció Ull de Ter, on gaudirem del naixement del riu Ter.
Ara en lloc de seguir el GR-11, baixarem per les pistes d’esquí fins a l’aparcament. També es pot baixar pel GR-11, passarem per davant el refugi d’Ulldeter i arribarem a la carretera. Tocarà pujar per la carretera fins a l’aparcament.