Costa Brava

Distància: 23,39 km
Track gps:
Waypoints gps:

Iniciem a Begur i l’etapa és llarga i amb un desnivell acumulat prou considerable fet pel qual serà bo agafar-nos-la amb calma per tal de gaudir d’aquest tram de la Costa Brava. L’etapa en general està ben marcada i no hi ha problemes per seguir el camí.
El primer tram no és massa engrescador, ja que sortim de Begur per la carretera i no la deixem fins a uns 50 metres més tard de l’encreuament d’Aiguablava. Sobretot a l’estiu haurem d’anar molt amb compte amb aquest tram, ja que hi ha molt de trànsit.
Aquí començarem a baixar cap a Tamariu. Aquest tram no és que sigui massa engrescador. Caminarem entre pins a tocar de les urbanitzacions d’Aiguablava i Aigua-Gelida.
Un cop a Tamariu comença la part més maca de l’etapa. Sortirem de la població per la part dreta de la cala i començarem a caminar al costat mateix de l’aigua. Passarem per la Cala d’en Roig i després d’una pujadeta, baixarem fins a Cala Pedrosa. Per sortir de Cala Pedrosa ens espera una curta però forta pujada, envoltats d’una espessa vegetació.
Després d’un petit tram de no veure el mar, aviat tornarem a caminar tot seguint el litoral però ara arran de penya-segats fins a arribar al Far de Sant Sebastià. Des del far, tenim molt bona vista cap al nostre següent destí, Llafranc. Baixarem per la carretera fins a arribar a aquesta població.
Caminarem sempre arran de costa seguint el passeig marítim i al sortir de la població també anirem seguint arran de costa fins a arribar a la coneguda població de Calella de Palafrugell.
Continuem caminant arran de costa, passarem per Ses Negre i en poca estona arribarem al Golfet. A partir d’aquest punt, ens espera un tram de pujada fins a arribar al cim del Puig del Terme. El camí està molt ben arreglat i passarem per paratges d’allò més macos. Comencem la baixada cap a La Fosca de Palamós però abans passarem per cala de Castell i Cala s’Alguer.
Ja només ens falta l’última pujada del dia fins a arribar al cim del Cap Gros i d’aquí baixar cap al Passeig de Palamós on s’acaba aquesta interessant etapa.