Sant Miquel de Solterra o de les Formigues

Sant Miquel de Solterra

o Sant Miquel de les Formigues

Sant Miquel de Solterra o Sant Miquel de les Formigues té una alçada de 1.202 metres i es troba entre els municipis de Sant Hilari Sacalm i d’Osor a la comarca de la Selva. Al cim hi ha una creu de ferro amb tres formigues, que al·ludeixen a Sant Miquel de les Formigues. També hi ha les restes del castell de Solterra i la capella de Sant Miquel de Solterra. La creu s’aixeca sobre les restes d’una torre circular de l’esmentat castell. També hi ha un vèrtex geodèsic. És el punt més alt de les Guilleries.
Anirem fins a St. Hilari Sacalm i buscarem la pista que va cap a Osor. Al principi seguirem els rètols que posen Can Sastre però quan arribem a l’encreuament que indica Can Sastre a l’esquerra i en pujada, nosaltres seguirem a la dreta per una pista en molt bon estat fins a arribar a la Font dels Abeuradors que es troba en un estat molt deplorable i gairebé no i surt aigua. Aquí tenim lloc per aparcar el cotxe.
Tot el camí fins al cim està marcat amb senyals verticals i algun senyal amb pintura, així que no tindrem problemes per arribar al cim.
El principi caminem per una pista ampla i envoltada de castanyers, però cap al final la pista es converteix en un sender estret que ens deixa al peu del penyal on hi ha el cim. Aquí podem acabar d’arribar al cim fent una curta i fàcil grimpada o voltar per l’esquerra on hi ha un sender més còmode.
Al cim gaudirem d’una extraordinària vista i baixarem pel mateix camí per on hem pujat.