Far del Cap de Creus

Port de la Selva – Cap de Creus

Camins de la Mediterrània – etapa 5

L’etapa d’avui ens comença a endinsar al Cap de Creus, una de les àrees protegides més importants de Catalunya. La seva singularitat geològica i faunística es pot observar en les reserves de la punta del far del cap de Creus i el Cap Gros, el cap Norfeu i la serra de Rodes. Es tracta de zones de gran riquesa i interès, tant per als estudiosos i experts com per als turistes i amants de la natura.

Iniciem l’etapa al Port de la Selva on admirarem de nou la bellesa d’aquest poble. Passejarem per la seva platja, pels seus dos molls, i les seves cales enclavades a la Punta de la Creu. Aquí, ja sortirem d’aquest bonic poble turístic i pescador i deixarem el compromès camí en direcció a llevant que sols arriba fins a la platja de Fornells.

Per tant, un cop a la punta de la Creu, deixem la primera línia de mar i ens dirigim a l’interior tot seguint els senyals blancs i vermells del GR11.

Cal recordar que durant tot el recorregut pel cap de Creus, l’itinerari és variat, amb continus puja i baixa.

Durant quasi tota l’etapa d’avui, seguim els senyals blancs i vermells del Gr11 excepte el tram entre Sant Baldiri i la Riera de S’Arenassa on ho fem per la pista principal i sense baixar a El Golfet.

Aquest camí que hem escollit nosaltres, també ens portarà per alguna de les parts més altes del Massís del Parc Natural del Cap de Creus. Concretament, a l’alçada del mas de Pignau, estarem a 194 metres per sobre el nivell del mar. Arribarem al Far de Cap de Creus fent un tram de carretera. Si tenim sort que no hi hagi boirina, la vista és fantàstica.

Podem aprofitar per visitar l’Espai Cap de Creus, on coneixerem més d’aquest fantàstic parc natural.

Itinerari:

Port de la Selva (10 m), Plata del Port de la Selva, Platja Els Pals, Platja les Violetes, Rec Janferina, Cova del Cunill, La Degollada, Illa de la Creu, Platja de la Creu, Punta de la Creu, Platja de Tamariua, Rec del Fuster, Rec de Puignau, Mas de Puignau (150 m.), Camp de la Roca, Sant Baldiri de Tavallera (130 m), Mas Paltré, Camp de la Coma, Mas Vell (150 m), Clot del Fitó, Penya del Fitó, Vinya d’en Ferrer, Les Figueroles, Corral d’en Ginebral, Els Rabassers de baix, Coll ses Portes (100 m), Plans de la Gata (75 m), i Far (82 m).

Punt de sortida: El Port de la Selva
Punt d’arribada: Cap de Creus
IBP index: 62
Temps efectiu: 3h 51m
Distància: 14,5 km
Etapa 05 dels Camins de la Mediterrània

Camins de la Mediterrània - Etapa 5
Camins de la Mediterrània – Etapa 5

Camins de la Mediterrània és una idea de Jaume Busqueta i Núria Arnan, pertanyents a Excursionistes.cat, entitat excursionista de Terrassa

One thought on “Port de la Selva – Cap de Creus

1. HOla! Sóc la Júlia, i amb un grup de treball, estem fent una app de rutes per catalunya. Les vostres rutes ens serveixen molt d’ajuda!