Pedró del Quatre Batlles

Pedró dels Quatre Batlles

Iniciem l’excursió en un entorn que en pocs llocs es pot trobar, al cor de la comarca del Solsonès. A les pistes d’esquí del Port del Compte, exactament a l’aparcament de l’Estivella, on el nostre cor batega una mica més ràpid amb l’expectativa de l’ascensió que ens espera. És aquí on agafem la pista senyalitzada per a raquetes de neu que es desplega a la nostra dreta.

Enfilant-se a través del bosc

La pista ens guia en un ascens molt suau mentre travessa un frondós bosc d’avets. Durant les primeres ziga-zagues, podem observar a través d’algun clar del bosc, els prats verds que ascendeixen i la imponent silueta del Pedraforca, que tímidament es dissimula entre les brunes.

Quan ja hem cobert uns 3 km, arribem a un encreuament on hem de decidir si anem per l’esquerra o a la dreta; però per a la ruta d’avui, l’opció serà l’esquerra. A partir d’aquí, comencem a ascendir realitzant alguna ziga-zaga més mentre sortim del bosc, i ben aviat ens topem amb un desviament a la dreta que puja a través d’un prat.

En un punt determinat, just abans que la pista comenci a guanyar verticalitat, veig un petit lloc des d’on puc atacar el costerut vessant del Tossal de l’Estivella, així que faig un brusc gir a la dreta. Ara toca enfilar-se per un pedregal bastant inclinat per on guanyem altura molt ràpidament fins a arribar a la carena cimera.

Ja en la carena, avancem guanyant altura de forma molt suau fins a arribar al cim del Tossal de l’Estivella, situat a 2.338 metres d’altura. Aquest punt ens ofereix unes precioses vistes del Port del Compte, així com del macís del Pedraforca.

Cims i vistes panoràmiques

Toca desfer el camí fins a arribar a una petita construcció on un sender ens dirigeix en direcció. O cap a un tele-cadira com a referència. Ja al tele-cadira, tornem al prat, on seguim el sender de raquetes marcat per l’estació, que guanya altura molt suau per les pedregoses vessants calcàries.

En arribar a un cartell, realitzo un gir a la dreta per anar a la recerca del següent cim de forma més directa, evitant perdre cota. Després d’una curta pujada, arribem a la Tossa Pelada, de 2.379 metres d’altura i la segona cim en altura del Port del Compte. Les vistes des d’aquí també són sublims, i no puc evitar estar uns minuts gaudint de la seva arrodonida carena cimera.

Ara anem a la recerca del darrer i principal cim del dia, el Pedró dels Quatre Batlles. Seguim un suposat sender que va a la recerca de la petita collada que separa els dos cims, tot i que decideixo passar un poc més enllà per traçar una línia recta. Ja de nou en ascens, aviat veurem la fita cimera, així que no té cap mena de pèrdua arribar fins a ell.

Finalment, arribem al Pedró dels Quatre Batlles, el cim principal de la ruta. A la mateixa cim trobem una gran roca que fa les funcions de fita cimera i fita de separació dels quatre termes municipals que en ell conflueixen. També trobem diversos cartells que ens informen de les muntanyes que podem observar des d’aquí, que en un dia clar deuen ser impressionants. Però avui no podrà ser, ja que les boires típiques de l’estiu a penes ens deixen distingir el proper Pedraforca.

Dades de l’excursió al Pedró dels Quatre Batlles

Cims ascendits3
Temps empleat3 hores 10 minuts
Temps en moviment2 hores 15 minuts

El descens final és tan agradable com l’ascens, amb la sensació de plenitud que ens envolta després de conquistar el Pedró dels Quatre Batlles. En completar aquesta memorable excursió, no només hem conquerit cims, sinó també una experiència inoblidable en la natura majestuosa de la comarca del Solsonés.

(Visited 77 times, 1 visits today)