Ruta al Tibidabo

Ruta al Tibidabo a peu des de Barcelona

Facebooktwittermail

La Ruta al Tibidabo a peu és una de les excursions més emblemàtiques per fer senderisme a Collserola sense sortir de Barcelona. Aquesta ascensió, que parteix del Parc de Cervantes, ens porta fins al punt més alt de la serra per gaudir d’unes vistes des del Tibidabo simplement espectaculars sobre la ciutat i el mar. És l’opció ideal per a qui busca una excursió prop de Barcelona que combina natura, esforç i una recompensa panoràmica inoblidable.

Tipus / Sender Circular
Punt d’Inici Parc de Cervantes (Barcelona)
Punt Final Parc de Cervantes (Barcelona)
Distància 13 km
Durada 4 h 00 min
Desnivell (+/-) +654 m
Dificultat Moderada

Com arribar al punt d’inici

El punt de partida de la ruta és el Parc de Cervantes, situat a l’Avinguda Diagonal, just a l’entrada de Barcelona. És una zona de fàcil accés tant amb transport públic, amb diverses línies d’autobús i la parada de metro de Zona Universitària (L3) a pocs minuts, com amb vehicle privat. Cal tenir en compte que l’aparcament a la zona pot ser limitat.

Descripció de l’itinerari

Inici al Parc de Cervantes

L’excursió comença a la porta del Parc de Cervantes, a tocar de la Ronda de Dalt. Després de creuar la ronda amb seguretat, ens encaminem cap a l’Hospital Sant Joan de Déu. Pugem pel carrer de Santa Rosa i, un cop passat un hotel, girem a la dreta per enfilar el carrer Tenerife. Aquest primer tram urbà ens posa a prova amb unes escales que superem fins a arribar a una pista, on continuarem per la dreta.

Ascensió cap al cim del Tibidabo

En arribar a un gran dipòsit d’aigües, trobem un pal indicador. Ignorem la coneguda Carretera de les Aigües i prenem un corriol a l’esquerra en forta pujada, seguint la indicació cap a “Sant Pere Màrtir”. Aquest sender ens permet guanyar alçada ràpidament. Més amunt, creuem una carretera per continuar per un corriol a la dreta que ens porta directament al cim de Sant Pere Màrtir (389 m), coronat per les seves característiques antenes i una torre de vigilància.

Des del cim, les vistes ja són impressionants. Continuem l’itinerari seguint les indicacions cap al Turó d’en Cors, amb la silueta del Tibidabo sempre com a referència. Després d’uns 20 minuts de camí, arribem a una esplanada amb l’ermita de Santa Maria de Collserola. Des d’aquí, seguim la pista en direcció a Vallvidrera fins a trobar la carretera BV-1468. La seguim amb precaució uns metres a la dreta i la creuem quan veiem el rètol “Ideal Collserola”.

Un cop al nucli de Vallvidrera, travessem el poble. Passem per l’estació dels Ferrocarrils de la Generalitat i enfilem les escales dels carrers dels Algarves i Alberes. Aquest tram urbà ens condueix a una pista de terra molt costeruda que ens deixa just a sota de l’imponent Torre de Collserola. Superada la pujada, una creu ens marca el final del tram més exigent. Un sender voreja la tanca de la torre i ens connecta amb un passeig de vianants. Aquest camí final, amb unes vistes espectaculars, ens porta a la carretera d’accés al Parc d’Atraccions. Només queda seguir-la els últims metres per assolir el cim del Tibidabo (512 m), el punt més alt de la Serra de Collserola.

La tornada

Per a la tornada, l’opció més senzilla i directa és desfer el mateix camí d’anada. Aquesta alternativa ens permetrà orientar-nos fàcilment i tornar al Parc de Cervantes sense pèrdua. Alternativament, els senderistes més experimentats poden explorar altres senders de la xarxa de Collserola, com el GR 6, o baixar en transport públic utilitzant el Funicular del Tibidabo.

Material necessari per l’excursió

  • Calçat de senderisme còmode amb bona adherència.
  • Aigua abundant (mínim 1,5 litres per persona).
  • Protecció solar: gorra, ulleres de sol i crema.
  • Alguna cosa per picar per recuperar energies (fruita, barretes, fruits secs).
  • Un mapa o el track GPS de la ruta descarregat al mòbil.
  • Jaqueta tallavents, ja que al cim pot bufar fort fins i tot a l’estiu.

Descarrega el track de la ruta

Per seguir l’itinerari amb total seguretat, et recomanem que et descarreguis el track en format GPX i el carreguis al teu dispositiu GPS o a la teva aplicació de mòbil preferida.

(Visited 3.538 times, 1 visits today)
Facebooktwitterinstagram
Facebooktwittermail

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *