Excursió al Montcau i La Mola des del Coll d’Estenalles
Aquesta clàssica excursió al Montcau i La Mola és una de les rutes més emblemàtiques del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac. El recorregut enllaça dos dels cims més populars del Vallès Occidental, oferint vistes panoràmiques espectaculars i la visita a l’històric Monestir de Sant Llorenç de Munt. Una caminada pel Vallès Occidental imprescindible a prop de Barcelona.
| Tipus / Sender | Circular |
|---|---|
| Punt d’Inici | Coll d’Estenalles |
| Punt Final | Coll d’Estenalles |
| Distància | 16,05 km |
| Durada | 3 h 15 min |
| Desnivell (+/-) | +728 m |
| Dificultat | Moderada |

Descripció de l’itinerari
Del Coll d’Estenalles al Montcau
Comencem la ruta a La Mola des de Coll d’Estenalles, el punt d’inici més popular. Deixem el cotxe a l’aparcament i prenem el camí que surt a l’esquerra del Centre d’Interpretació del Parc. El primer tram és una pista asfaltada amb una pujada exigent. Quan s’acaba l’asfalt, cal estar atents a un corriol que s’enfila a la nostra esquerra, el qual ens portarà directament al cim. L’ascensió final per pujar al Montcau (1.056 m) és directa i en aproximadament mitja hora assolim el cim. Si el dia és clar, les vistes de 360 graus són simplement espectaculars, amb Montserrat i els Pirineus a l’horitzó.


Del Montcau a La Mola
Des del cim del Montcau, en comptes de desfer el camí, baixem en direcció a La Mola fins a arribar al Coll d’Eres. Aquest tram de descens ofereix una perspectiva fantàstica del nostre proper objectiu. Un cop al coll, ens endinsem en un bosc d’alzines i seguim el sender principal conegut com la carena del Pagès. El camí és ample i evident.

Després d’un revolt pronunciat a l’esquerra, la imponent silueta de La Mola apareix davant nostre. Continuem fins al peu del Morral del Drac, una formació rocosa característica amb una creu al cim. Des d’aquí, voregem la cinglera fins a trobar la canal graonada que dona accés a la part superior. Aquesta pujada final, tot i que dreta, no presenta cap dificultat tècnica i ens deixa al cim de La Mola (1.107 m), el punt més alt del massís. Allà ens espera el mil·lenari Monestir de Sant Llorenç de Munt, avui convertit en restaurant i museu.



Tornada al punt d’inici
Per a la tornada, desfarem el camí fins al Coll d’Eres. Un cop allà, en lloc de tornar a pujar al Montcau, prendrem el camí principal (GR-5) que flanqueja la muntanya per l’esquerra (oest). Aquest sender, més suau i planer, ens ofereix una perspectiva diferent del massís i ens conduirà còmodament de tornada fins a l’aparcament del Coll d’Estenalles, tancant així la nostra ruta circular.

Material recomanat
- Calçat de muntanya còmode i amb bona sola.
- Roba tècnica transpirable i per capes segons l’època de l’any.
- Jaqueta paravent o impermeable, ja que és una zona exposada al vent.
- Aigua abundant (mínim 1,5 litres) i menjar energètic.
- Gorra, ulleres de sol i protecció solar.
- Mapa de la zona i/o GPS amb el track de la ruta.
Track GPS de l’excursió
Si vols seguir la ruta amb el teu dispositiu, et pots descarregar els arxius GPS des dels següents enllaços:



















