L'Hospitalet de l'Infant

Hospitalet de l’Infant – L’Ametlla de Mar

Gr-92 Etapa 28

Punt de sortida: Hospitalet de l’Infant
Punt d’arribada: L’Ametlla de Mar
Alçada mínima: 0
Alçada màxima: 169,8 m
Distància: 22,4 km

Aquesta etapa, juntament amb la següent, constitueixen un dels trams més interessants del GR92. Es descobreix un tipus de costa amb una personalitat pròpia, que no és possible trobar en altres llocs del GR. Sortint de l’Hospitalet de l’Infant, aviat es guanya alçada, amb un espectacular itinerari per la muntanya que tanca la platja del Torn. Després d’un tram interior, el GR 92 ateny la costa, que ja no deixarà fins al Delta de l’Ebre. Això permet descobrir aquest atractiu tram de costa, amb un seguit de cales i de penya-segats que constituiran un inesperat regal per a molts.
Aquesta etapa del GR la podríem dividir amb dues parts: des de L’Hospitalet de l’Infant fins a L’Almadrava i L’Almadrava fins a L’Ametlla de Mar. Sense cap mena de dubte la segona és molt més bonica.
Comencem a caminar al final del passeig marítim de L’Hospitalet de l’Infant fins a arribar al càmping del Templo del Sol. Un cop aquí, agafarem l’antiga N-340 fins a passar per damunt de la via del tren. Ara, anem cap a l’esquerra tot seguint les marques que ens duen de pujada fins a la punta de Rojales, on podrem gaudir de les magnífiques vistes de la platja del Torn.
Davallem suau fins a sortir a una pista. Ens allunyem del mar per rodejar les centrals nuclears (Vandellòs I i II). Travessem l’A7, l’AP7 i la via del tren. Caminem una estona per una pista molt assolellada. Passem a frec del barranc de LLèria (PR- C 92).

L’Almadrava

Caldrà tornar a passar per aquestes tres vies de comunicació abans d’arribar a L’Almadrava on ens retrobarem amb el mar que ja no deixarem fins que acabem la nostra caminada a la platja de L’Ametlla de Mar. Després de passar per Calafat arribem al castell de Sant Jordi d’Alfama. Una fortalesa de defensa construïda a la primera meitat del segle XVIII a un dels caps de costa del golf de Sant Jordi.
Situat a la vora d’una antiga via romana, la primera notícia documental que tenim sobre el lloc data del segle XIII (1201), quan Pere I i Ramon de Montcada cedeixen el lloc d’Alfama a Joan d’Almenara, Martí de Vidal (sotsdiaca) i als seus germans i successors en l’Orde de Sant Jordi d’Alfama.
Ara tocarà creuar la Cala de Vidre i la del Forn. Si la meteorologia ho permet, en aquest lloc podrem gaudir d’un bon bany i prendre alguna beguda refrescant al “xiringuito”. El breu descans ens dóna un plus d’energia per seguir fins al final de l’etapa d’avui a L’Ametlla de Mar. Població anomenada la Cala pels seus habitants en terme afectuós. Aquest, és un municipi pertanyent a la comarca del Baix Ebre.